Parent en link - Mappenstructuur - Illustratorlagen - Opdracht Linken - Rotatie Animatie
Importeren
Bij het importeren van de Karakter_Link.AI in After effects gaan je kiezen voor composition en voor Document size
Composition kiezen we zodat we de lagenstructuur van Illustrator kunnen behouden in After effects.
Document Size kiezen we zodat we nog onze karakter kunnen aanpassen naderhand.
Moest je Illustrator file finaal zijn kan je ook kiezen voor Layer size, dat is in het algemeen wat lichter om mee te werken doordat AE minder informatie moet opslaan.
Maar als je dan nog aanpassingen moet doen in je illustrator bestand, gaat het wat moeilijker worden.
Hieronder heb je een video van het hele proces.
Nieuwe compositie maken
Maak een nieuwe compositie, 1920:1080 aan 25fps met een duratie van 10 seconde.
Geef het de naam: AE_Linking kies een achtergrond kleur en klik op OK.
Kopieer de lagen vanuit je Character_link compositie naar je nieuwe AE_Linking compositie en we zijn klaar om te starten met linken.
Anchor points
Voor we de Link gaan leggen, zorg je dat de Anchor point op de juiste plaatst staat.
Deze ga je plaatsen waar je wilt dat je laag gaat roteren.
Om het makkelijk te maken heb ik een aparte laag voorzien genaamd "RIGpunten" de witte bolletjes erop zijn de locaties waar je per laag je op kan baseren om je anchor point op te plaatsen.
Linken
Nu is het belangrijk dat we de juiste lagen linken aan elkaar.
Dus denk goed na, welke laag is de parent en welke laag is de child.
Volgorde voor deze les:
Hoofd -> Nek
Nek-> Lichaam Boven
Lichaam Boven -> Lichaam onder
De armen
Arm_R_Top ->Lichaam Boven
Arm_R_Bot -> Arm_R_Top
Hand_R- > Arm_R_Bot
En
Arm_L_Top ->Lichaam Boven
Arm_L_Bot -> Arm_L_Top
Hand_L- > Arm_L_Bot
Als je dit hebt gedaan en je anchor point zijn verplatst kan je het laagje rigpunten hiden door op het oogje te klikken.
Als je op het volgende pijltje klikt kan je naar de volgende deel van de les gaan.