Rotatie
Eerst ga je een van de wielen roteren, selecteer er eentje en gebruik de shortcut CTRL+R of Command+R.
Deze shortcut gaat naar de rotatie van je object. Ga naar het begin van je video.
Door op het klokje te klikken lang rotatie kan je een Keyframe maken.
Een keyframe is een frame die gegevens opslaat die erlangs in het blauw aangegeven zijn, in dit geval de rotatie.
We gaan dan naar frame 25 om daar een tweede keyframe te plaatsen.
Om het wiel een volledige rondje te laten draaien zetten we de gegevens op -1, omdat we tegenwijzerzin willen draaien.
Je kan bemerken dat door de gegevens in het blauw aan te passen er een nieuwe keyframe wordt geplaats (Dit is weergegeven door het blauwe ruitje).
Als je op spatie klikt kan je de animatie laten afspelen en dan zie je dat de wiel ronddraait.
Rotatie herhalen
Op dit moment roteert je wiel maar voor 25 frames, je wilt dit gaan herhalen voor de volledige 10seconden , de makkelijkste manier is om een ingebouwde code "loopOut()" te gebruiken.
Om naar de Expressions te gaan hou je de ALT knop in en klik je op het klokje, hierdoor kan je wat code ingeven, klik in het tekstveld en start met loopout() te typen.
Nu zou je animatie moeten herhalen over de hele lengte. Handig toch!
Animatie kopieren
Je gaat dit proces niet herhalen voor de tweede wiel. Want je kan de animatie kopieren!
Selecteer daarvoor de 2 keyframes die je hebt gemaakt en druk op CTRL+C of Command+C om deze te kopieren.
Selecteer de laag van het andere wiel en ga terug naar het begin van de tijdslijn en druk op CTRL+V of Command+V om te plakken.
Nu heb je beide wielen geanimeerd
Als beide wielen ronddraaien zijn we klaar met de wielen en gaan we over naar de animatie van de auto zelf.